Zoals beloofd - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ariska - WaarBenJij.nu Zoals beloofd - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ariska - WaarBenJij.nu

Zoals beloofd

Blijf op de hoogte en volg Ariska

10 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve allemaal!

Zoals beloofd zal ik een langer verslag typen en ik heb er nu ruim de tijd voor dus hier komt het :P.

Zaterdag was het dan zo ver, mijn grote avontuur was begonnen! Op naar Schiphol vielen de zenuwen nog best mee, maar die waren er 's morgens echt wel.
Eenmaal op Schiphol was ik de laatste van iedereen, maar toch hadden er een paar dames op me gewacht :). Koffer gewogen voor het sealen... te zwaar. Jammer joh! Dus daar ging mijn shampoo, bodylotion en nog wat prutjes. Toen woog mijn koffer 25,25 en dat mocht wel. Koffer klaar, op naar de incheckbalie.
In de rij was een Surinaamse man toch wel benieuwd wat wij gingen doen, dus gezellig lopen kletsen EN! Jaja! De Lassie Lassie man gezien! Van die rijst reclame :P. Niet geheel onbelangrijk om te noemen natuurlijk.

Na het inchecken nog wat gedronken met moeders, vaders, zus, haar vriend en mijn vriend. Zenuwen waren ver te zoeken.

Toen het afscheid. Ik zag bij een vriendin nog familieleden huilen dus de brok zat al erg hoog. Met het afscheid nemen veel tranen laten vloeien en veel geknuffeld. En toen de knoop doorgehakt en richting douane gelopen met 2 andere meiden. Poeh, dat was wel even moeilijk, maar gelukkig komen mijn ouders in maart langs en mijn lieverd in april. (Via de app bereid ik ze alvast voor op de warmte en alle andere rare fratsen die ze hier hebben :P).

Toen de vliegreis..... 9,5 uur gevlogen, maar ruim 10 uur in dat vliegtuig gezeten. Bah! Hoe houden mensen dat vol! Ondanks dat alles heel goed was, de service, spelletjes die we konden doen en films konden kijken etc. wist ik toch niet zo goed na 2 uur wat ik nog meer moest doen. Slapen lukte helaas niet, dus na een paar uur werd het 1 melige bende, maar dat was ook wel weer erg lachen.
Eenmaal geland hadden we zeker een WARM welkom die onze contactpersoon had beloofd. Poeh! Het is benauwd warm en helemaal na een regenbui.
Maar goed, in de rij voor paspoortcontrole en om de koffers op te halen.

Bij de paspoortcontrole had ik een hele enge man voor me die allemaal vragen stelde..... IEK! Maar ik mocht gelukkig door! Mijn eerste stempel in mijn paspoort is er! :D

Koffers opgehaald, taxi meneer gezocht en hop naar de taxi. 8 dames, 8x 25 kilo en 1 klein busje... uhm..... dus... gelukkig stond er nog een auto naast en konden daar koffers in, maar het was zeker passen en meten.
Onderweg veel dingen al gezien, maar het was te donker om het goed te zien. Ach we hebben gelukkig nog 11 weken, haha.

Naja in het appartement veel geklooi met de klamboe en de plafondventilator.... Hehe. Maar het is goed gekomen. Beetje geïnstalleerd en toen toch maar eens proberen te slapen.
Wij hebben hele gezellige achterburen, want die hebben twee honden en die honden vinden het leuk om te blaffen in de nacht.... Maar gelukkig toch wel beetje kunnen slapen.

Tweede dag gingen we opzoek naar een pinautomaat en een supermarkt voor ontbijt en drinken. De heren in Suriname vinden vrouwen erg interessant en dat hebben we gemerkt. We werden aan alle kanten aangestaard en er werden geluiden naar ons gemaakt. Maar daar wennen we vast wel aan.
Toen nog informatie gekregen van de eigenaresse en ons contactpersoon, erg gezellig gesprek gehad en daarna lekker wezen zwemmen en zonnen.
Iedereen is al wel iets verkleurd en volgens mij heb ik mijn bikinibroekje al lichtelijk op me staan :D. Gaat dus erg snel hier!
'S avonds lekker uit eten geweest met iedereen en erg gelachen.

Vandaag gaan we naar de vreemdelingendienst om ons visum te verlengen en wat we daarna doen zien we wel weer..... Ik denk ons snel omkleden en weer chillen.... of misschien toch even richting de winkels.... we zien het wel.

Ohw en waar ze die gezellige honden hebben....... hebben ze ook KITTENS! Super cute!

Ik ga zo wel even wat foto's erop zetten en dan lekker douchen en rustig aan doen, want met die warmte moet je je tempo wel even aanpassen. Ik begin de Surinamers steeds beter te snappen :P.

Nou een te lang verhaal! Morgen nog even op stage kijken, dus dan zullen jullie wel weer van mij horen. Daarna ga ik niet meer zoveel typen gok ik.....

Nou lieve mensen, tot het volgend verslag!

Toodles!

Liefs,
Aris

  • 10 Februari 2014 - 14:13

    Yolanda:

    Heeee Aris! Erg leuk om dat verslag te lezen. Ik geniet met je mee. Doe alle dames de groetjes en geniet van alle indrukken. Ben nu alweer nieuwsgierig naar het volgende verhaal. Doei!

  • 10 Februari 2014 - 15:21

    Zus :

    Fa Waka? ;) vooral rustig aan doen ja! Wat was het ook alweer? Geen stress? No span ofzo?? ;) dikke kus!!

  • 10 Februari 2014 - 17:31

    Hennie De Jager:

    Leuk verslag hoor, ik geniet ervan en wacht op je volgende .

  • 11 Februari 2014 - 00:03

    Martie:

    Lieve Aris,
    Wat een geweldig verhaal! Ik beleef het echt een beetje mee op deze manier! Ben heel benieuwd naar hoe het verder gaat. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ariska

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5867

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 28 April 2014

Stage in Suriname!

Landen bezocht: